Pool of Radiance 2

Pool of Radiance 2

Wkrótce na amerykańskim rynku pojawi się nowy, trzeci zestaw zasad Advanced Dungeons & Dragons. Pierwszą grą, która na ich podstawie powstanie, będzie Pool Of Radiance 2. Czyżby SSI szykowało mocnego konkurenta dla produktów Interplay z zapowiadanym na jesień Baldur’s Gate 2 na czele?
Pool Of Radiance 1 pojawił się w 1988 roku na komputerach serii PC. Był to ubogi graficznie RPG z dużą ilością opcji i przebogatym światem znanym z fabularnych gier fantasy. Szybko też zdobył popularność; podobał się miłośnikom skomplikowanych programów wymagających od graczy myślenia i perfekcyjnej znajomości języka angielskiego. Firma Wizard Of The Coast (obecnie własność… Hasbro!) uznała go niedawno za najlepszą komputerową adaptację ich systemu. Niestety, pierwszy Pool Of Radiance nie zdołał przebić się przez zamknięty, hermetyczny krąg zatwardziałych RPG-owców. Sztuki tej dokonały dopiero produkty firmy Interplay – Fallout, a zwłaszcza Baldur’s Gate. Ten drugi, oparty o zasady AD&D; second edition, odniósł olbrzymi sukces i zapoczątkował ogólnopecetowską modę na gry RPG. Wraz z nastaniem trzeciej edycji zasad nadejdzie Pool Of Radiance 2: Ruins Of Myth Drannor.
O samych zmianach w zasadach niewiele na razie wiadomo. Ludzie z SSI nie szczędzą natomiast informacji o programie twierdząc, że będzie to ich produkt roku. Fabuła jest, przyznam, dość interesująca. Rzecz dzieje się w Zapomnianych Krainach (Forgotten Realms), a ściślej w ruinach starożytnego miasta Elfów Myth Drannor. Odradza się tam tajemnicze zło, które zagraża równowadze całego ówczesnego świata. A złem tym jest tytułowe Mroczne Jezioro, emanujące mocami mogącymi zniszczyć spokojne współżycie wszystkich ras. Strażnik Krain, czarodziej Elminister, wysyła tam ekipę śmiałków, by zbadała sprawę i rozprawiła się z niebezpieczeństwem. Wyprawa kończy się jednak niepowodzeniem – cała nadzieja w Tobie. Ty jako jedyny możesz uratować Krainy.
Przez większość czasu przygoda toczyć się będzie w jednym i tylko jednym miejscu – w Myth Dannor. Wieki temu było to olbrzymie miasto zasiedlone dziesiątkami ras, tysiącami elfów, którzy tu właśnie sprawowali władzę, tu grzebali swoich władców i wznosili potężne świątynie. W mieście huczało od bawiących się zawadiaków, karczmy tętniły życiem przez całą noc, zaś w oknach pałaców przeglądał się księżyc. Były też podziemia – długie, ciągnące się pod niemal całym miastem, łączące najważniejsze jego punkty, niezbadane, zamieszkałe przez potwory, o których opowiadano legendy. To poważne odstępstwo w stosunku do dzisiejszych standardów – miast całej krainy rodem z Baldur’s Gate w Pool Of Radiance 2 ujrzymy jedno i tylko jedno miasto, które będziemy musieli bardzo dokładnie zbadać.
Ras do wyboru zapowiedziano kilka. Wśród nich na pewno znajdą się ludzie, elfy, krasnoludy, niziołki oraz orkowie. Obok nich pojawią się klasyczne już profesje: wojownik, paladyn, czarodziej, kapłan, łotr, mnich, barbarzyńca, strażnik. Do tego dojdzie spora ilość pałętających się po okolicy potworów, których części oczy komputerowego gracza jeszcze nie widziały, około 140 przedmiotów do znalezienia, osiemnasty poziom doświadczenia do osiągnięcia (a ósmy krąg magii) oraz… najwyżej 12 NPC-ów. Tą skromniutka liczbę usprawiedliwiają trudy życia w Myth Drannor – niewielu jest śmiałków, którzy odważyliby się żyć w ruinach elfiego miasta. W opinii ludzi z Stormfront (developer programu) cała ta dwunastka będzie jednak na tyle rozbudowana, by wystarczyć za setkę. Wygląda więc na to, że w Pool Of Radiance 2 będziemy mieć do czynienia z jednymi z najbardziej rozwiniętych NPC-ów w historii komputerowych gier RPG! Ponadto w mieście i jego okolicach pojawi się kilka postaci, które będzie można dołączyć do własnej drużyny, czyniąc z niej kompanię nie do zatrzymania. Walki odbywać się będą w turach, pojawi się też tryb multiplayer.
Na koniec wypada wspomnieć o stronie graficznej programu. To widać na zdjęciach – gra jest jako żywo podobna do Baldur’s Gate 2! Rzut izometryczny, dwuwymiarowe tła i wpisane weń trójwymiarowe postacie tworzą klimat doskonale znany wszystkim miłośnikom komputerowych cRPG-ów! To ostateczny dowód na to, że w końcu roku rozegra się masakra – pojedynek gigantów – dzieło Interplay versus program SSI. Kto go wygra? Na razie nie sposób powiedzieć. Wiadomo jednak, że ten pierwszy tytuł pojawi się w naszym kraju w wersji zlokalizowanej. Jeśli Play-It nie uczyni tego samego, pogrzebie Pool Of Radiance 2. Bez spolszczenia gra SSI nie osiągnie nawet w połowie tak dobrych rezultatów jak Baldur’s Gate 2″. A byłaby to wielka szkoda!

Podobne wpisy tematyczne o modzie:

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes